Vier aandachtspunten bij het ontwerpen van toegankelijke trainingen

In de afgelopen jaren is online training een norm geworden en een gevestigde methode voor het ontwikkelen van externe, hybride en in-office teams. Naarmate training zich blijft ontwikkelen en groeien, zullen we het ook zien verhuizen naar de AR/VR-ruimte, waardoor er nog meer mobiele trainingsmogelijkheden ontstaan. Desalniettemin blijft toegankelijkheid een van de meest onderbenutte en ondervertegenwoordigde aspecten van online training.

We hebben het eerder gehad over het belang van 508 Compliance. Toegankelijkheid is de wet. In de afgelopen meer dan 40 jaar heeft de federale overheid normen opgesteld voor wat toegankelijkheid betekent en hoe bepaalde richtlijnen moeten worden gevolgd om een ​​onbevooroordeelde omgeving te creëren. De belangrijkste hiervan is de naleving van Sectie 508 van de Rehabilitation Act (informeel bekend als Sectie 508), die duidelijke richtlijnen bevat die websites, leerplatforms en diverse andere media moeten volgen om ervoor te zorgen dat alle mensen op de juiste manier met hen kunnen omgaan. Organisaties vragen vaak: “Als ik geen federale entiteit ben, waarom moet ik dan voldoen aan deze toegankelijkheidswetten?” ADA-rechtszaken over toegankelijkheid nemen voortdurend toe. De kosten van het bestrijden van een beschuldiging wegen zeker op tegen de kosten van het opnemen van toegankelijkheid in uw trainings- en ontwikkelingsprogramma’s.

Waarom is toegankelijke training belangrijk?

Laten we beginnen met precies uit te leggen wat “toegankelijk” betekent. Toegankelijk betekent dat alle mensen de kans krijgen om dezelfde informatie en gegevens te verkrijgen, deel te nemen aan dezelfde interacties en trainingen en dezelfde voorzieningen te ervaren, ongeacht hun handicapstatus. Volgens het Amerikaanse ministerie van Onderwijs, toegankelijkheid maakt de behandeling van effectieve en gelijke diensten mogelijkmet een vergelijkbaar gebruiksgemak en even overvloedig, even en autonoom als een persoon zonder handicap.

Vier gebieden waarmee u rekening moet houden bij het ontwerpen van uw trainingsprogramma’s

Er zijn verschillende soorten trainingsmodaliteiten, maar de belangrijkste drie zijn persoonlijke training onder leiding van een instructeur, online training onder leiding van een instructeur en online training in eigen tempo of mobiel. De meeste organisaties gebruiken tegenwoordig een combinatie van alle soorten en modaliteiten van training. Met dat gezegd zijnde, zijn er vier gebieden van toegankelijkheid die moeten worden overwogen. Ze zijn als volgt: fysieke, cognitieve, auditieve en visuele behoeften. Door rekening te houden met deze toegankelijkheidsgebieden, worden alle leer- en ontwikkelingsprogramma’s veel toegankelijker. Deze zullen voortdurend moeten worden ontwikkeld naarmate de technologische vooruitgang groeit en verandert.

  1. Fysieke toegankelijkheid: Dit is precies hoe het klinkt: locatie. U moet rekening houden met zowel persoonlijke als virtuele omgevingen. Houd ook rekening met: hebben werknemers met een lichamelijke beperking toegang tot trainingsruimten als u persoonlijk bent? Ondersteunt uw digitale omgeving toegankelijkheid voor schermlezers, ondertiteling, toetsaanslagkeuzes of andere vormen van toegankelijkheid? Heeft een van uw werknemers ondersteunende technologie nodig om deel te nemen aan de trainingsprogramma’s? Onthoud ook dat het oké is om deze personen extra tijd te geven om hun trainingsprogramma’s te voltooien.

  2. Cognitieve toegankelijkheid: Als het om een ​​cognitieve benadering gaat, moet u ervoor zorgen dat uw L&D-programma’s flexibel zijn en verschillende media ondersteunen. Probeer een verscheidenheid aan sprekers, afbeeldingen, bewegende beelden, praktische activiteiten of zelfs groepsactiviteiten op te nemen die meer dan één concept ondersteunen, samen met cognitieve toegankelijkheid. U zult ook een zekere mate van flexibiliteit willen hebben met betrekking tot deadlines en tijdlijnen voor het voltooien van de training; respecteer het feit dat niet iedereen in dezelfde snelheid leert. Cognitieve beperkingen kunnen verborgen zijn, zoals dyslexie of een andere leerstoornis.

  3. Auditieve Toegankelijkheid: Een proactieve methode voor werknemers met een auditieve beperking is om voorafgaand aan de training scripts te maken en deze gemakkelijk toegankelijk te maken voor alle deelnemers. Voor mensen met een gehoorbeperking moet u er ook voor zorgen dat er ondertiteling beschikbaar is, ongeacht of u live traint of de training wordt opgenomen. Dit zal ook de teamleden helpen die een tweede taal leren. Ook is het erg belangrijk om ASL-services te hebben voor uw slechthorende werknemers, of een bijbehorende ASL-video kan ook nuttig zijn voor training.

  4. Visuele toegankelijkheid: Visuele overwegingen zijn iets diepgaander en moeten zeker worden aangepakt. Over alles, van afbeeldingen tot kleuren, moet worden nagedacht. Voor alles wat zich op een laptop of computerdocument afspeelt, moet u ervoor zorgen dat er schermlezers of een vervangend programma beschikbaar zijn dat toegankelijke indelingen van documenten kan maken zodat ze hardop kunnen worden voorgelezen. Je moet ook rekening houden met beeldmateriaal en bewegende beelden: zijn er gedetailleerde beschrijvingen van de beelden? Zorg ervoor dat u alt-tekst toevoegt aan uw afbeeldingen en ontwerpen. U wilt ook goed letten op uw kleurencombinaties en contrastniveaus. Visusgestoorde leerlingen kunnen moeite hebben met het bepalen welke kleuren worden gepresenteerd. Zijn best practice om de contrastverhouding in te stellen op minimaal 4,5:1. Een laatste overweging die ik duidelijk wil maken, is de toegankelijkheid van toetsaanslagen. Sommige mensen met een visuele beperking kunnen geen muis gebruiken en gebruiken hun toetsenbord om te navigeren.

Het is goed om te onthouden dat het feit dat een werknemer al dan niet een handicap heeft, niet betekent dat hij of zij niet in gelijke mate kan deelnemen aan alle leer- en ontwikkelingsprogramma’s. Het is belangrijk om vragen te stellen. Vraag uw medewerkers hoe u hun leerproces kunt vergemakkelijken, zodat u volledig kunt deelnemen aan de programma’s. Het is ook erg belangrijk om uw trainingsprogramma’s te testen om er zeker van te zijn dat hun ontwerpfunctionaliteit alle niveaus bereikt voor fysieke, cognitieve, auditieve en visuele toegankelijkheid. Luister naar uw leerlingen en speel in op hun behoeften, zodat iedereen succesvol kan zijn en uw organisatie resultaten zal zien. Als je niet weet waar je moet beginnen, is Dashe er altijd om je te helpen je training voor iedereen toegankelijk te maken. We zijn toegewijd aan onze missie en hebben prijzen gewonnen voor het helpen van organisaties en hun mensen om het beste uit zichzelf te halen. De leer- en ontwikkelingsoplossingen van Dashe zijn geëvolueerd – en zullen dat blijven doen terwijl we anticiperen op en leren over de uitdagingen waarmee onze klanten worden geconfronteerd.

e-learning overwegen

Wacht niet met het maken van toegankelijke trainingen

Zoals hierboven vermeld, zijn er meerdere spraakmakende rechtszaken rond de kwestie van ontoegankelijke website, technologie en training door een gebrek aan toegankelijkheid voor mensen met een handicap. Hoewel u misschien geen federale entiteit bent, blijven Amerikaanse rechtbanken de staats- en federale verplichtingen voor organisaties verhogen om hun digitale inhoud (zoals online training) toegankelijk te maken. Wat nog belangrijker is, is dat training voor alle gebruikers in gelijke mate beschikbaar moet zijn. En ja, dit voldoet ook aan de DEI-normen, vooral als het gaat om opname. Ook als u denkt van niet, is de kans groot dat een of meer van uw medewerkers een handicap hebben. In volledige transparantie maken de meeste werknemers hun handicap niet openlijk bekend aan hun organisaties of leiders. Het is vrij eenvoudig: als uw training toegankelijk is voor alle gebruikers, is de kans groter dat deze effectiever is en resultaten oplevert voor de hele organisatie.

Flipoverwinkel
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart