Prestatieondersteuning voor managers

In een organisatie zullen er altijd dingen zijn om over te klagen of te muggenziften; perfectie is niet realistisch. Managers merken het als eerste op als dingen niet kloppen of beter kunnen, maar soms zijn het de leraren die extra ondersteuning nodig hebben in plaats van de leerlingen. Een organisatie kan niet optimaal presteren zonder de steun van managers en de bereidheid van medewerkers. Om het meest effectief te zijn, moeten managers de prestaties van hun werknemers ondersteunen en probleemgebieden proactief identificeren. In plaats van te focussen op wat werknemers kan verbeteren, moet u nadenken over wat managers kan verbeteren, aangezien zij degenen zijn die de werknemers leiden en onderwijzen.

Manieren om de prestaties als manager te verbeteren

  1. Vertrouwen op te bouwen: Begin met het inboezemen van vertrouwen bij uw werknemers en kijk vervolgens of het vertrouwen wederzijds is. Verwacht niet dat ze je vertrouwen omdat je een manager bent; maak ze er in plaats daarvan van bewust dat u hen vertrouwt, en in ruil daarvoor kunnen ze u vertrouwen. Dit zal hen aanmoedigen om hard te werken om aan de verwachtingen te voldoen, en het zal een solide werkrelatie opbouwen. Vergeet niet om het vertrouwen te geven voordat u verwacht het te ontvangen.
  2. Een-op-een ontmoetingen: Bied elke medewerker de mogelijkheid om u een-op-een te ontmoeten. Dit kan consistent worden gepland, waardoor ze het kunnen plannen en verwachten. U kunt ook aangeven dat zij op elk moment een-op-een-afspraken met u kunnen inplannen. Wees elke keer open en eerlijk tegen ze, zodat ze van de gelegenheid gebruik maken om een-op-een met je te praten.
  3. Blijf bescheiden over uw intelligentie en positie: Het is belangrijk dat medewerkers zich bij jou op hun gemak voelen en niet minderwaardig. Je wilt dat ze naar je toe komen als ze iets niet begrijpen zonder dat ze zich ongemakkelijk voelen of dat ze intelligentie missen. Laat ze zich belangrijk en capabel voelen; dat is de reden dat je ze hebt ingehuurd.
  4. Doe niet aan microbeheer: Als u bekwame en intelligente werknemers in dienst neemt, is er geen reden om ze te micromanagen. Dit kan angst, frustratie, vijandigheid en gebrek aan vertrouwen op de werkplek veroorzaken, wat kan leiden tot personeelsverloop en verminderde productiviteit. Het is belangrijk om uw medewerkers hun werk te laten doen en hen te helpen als ze erom vragen. Stel jezelf constant voor hen beschikbaar zonder te ver te gaan of hen het gevoel te geven dat ze niet in staat zijn in hun positie.
  5. Aanwezig zijn: Het is belangrijk dat u de hele werkdag aanwezig bent. Doe de hele dag rondes en informeer bij uw medewerkers om hen gerust te stellen dat u er bent om te helpen. Het is geruststellend voor de werknemer om te weten dat de ondersteuning er is en toegankelijk is wanneer ze die nodig hebben.
  6. Zorg voor continue informatie: Medewerkers willen graag weten wat er speelt in de organisatie, het is belangrijk dat ze zich onderdeel voelen van het team. Geef dagelijks zoveel mogelijk informatie. Geef updates over evenementen en projecten, ook als deze niet gerelateerd zijn aan een bepaalde afdeling. Zo blijven alle neuzen dezelfde kant op en ontstaat er eenheid op de werkvloer.
  7. 3:1 verhouding: De verhouding 3:1 is de hoeveelheid positieve feedback die u geeft in vergelijking met de hoeveelheid opbouwende kritiek. Je kunt je medewerkers helpen waar het nodig is, maar zorg ervoor dat je tijdens het constructieve proces drie keer zoveel positieve feedback geeft. Zorg ervoor dat wanneer u helpt of onderwijst, u hun vertrouwen opbouwt en niet afbreekt.
  8. Ga door met leren: U moet blijven leren om voordelig te blijven voor uw werknemers. Als u stopt met leren, kunt u uw medewerkers op geen enkele manier blijven helpen en onderwijzen. Managervaardigheden stoppen niet; er is altijd ruimte voor verbetering en constante veranderingen die moeten worden aangeleerd om te blijven slagen. Sta open en bereid om te leren en verander uw managementstijl indien nodig. Vooruitgang moet continu zijn, zelfs op managementniveau.
  9. Moedig pauzes en vrije tijd aan: Werkdruk en deadlines halen hoort bij veel banen, maar uw werknemers moeten de hele dag door de mogelijkheid hebben om pauzes te nemen. Geef ze niet het gevoel dat het werk belangrijker is dan hun geestelijke gezondheid; de gezondheid van uw medewerkers moet altijd voorop staan. Vaste pauzetijden gedurende de dag helpen bij productiviteit en burn-out. Het is ook belangrijk dat u uw werknemers stimuleert om hun vakantiedagen en PTO op te nemen. Deze mentale onderbrekingen van het werk zijn buitengewoon belangrijk en de werknemer moet zich op zijn gemak voelen bij het gebruik van deze verdiende tijd.

Er is een enorme hoeveelheid druk en verantwoordelijkheid die gepaard gaat met het zijn van een manager op de moderne werkplek. Door uw medewerkers te ondersteunen en te helpen, zullen hun prestaties onmetelijk verbeteren. Als er dingen zijn die verbeterd moeten worden, kijk dan eerst wat je als manager kunt doen en kijk dan wat er op medewerkerniveau moet gebeuren. Sommige dingen zijn het resultaat van het doen of laten van de managers en mogen nooit als schuld bij de werknemer worden gelegd. Managers zijn er voor meer dan alleen managementredenen, en hun prestaties in de organisatie kunnen een grotere impact hebben dan de prestaties van de medewerkers. Blijf op de hoogte van opleidingen voor jezelf en voor je medewerkers, moedig vragen aan, geef vertrouwen en laat jezelf en je medewerkers verbeteren. Een manager kan de prestaties van zijn werknemers direct verbeteren, maar hij moet zich bewust zijn van zijn eigen prestaties en hoe hij zich presenteert aan zijn werknemers. Een team is zo sterk als de zwakste schakel en het is de taak van de manager om de prestaties van het hele team te ondersteunen.

Nieuwe oproep tot actie

Flipoverwinkel
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart